top of page
Yazarın fotoğrafıBregeal Yazıyor

"BİR GARİP DİYOJEN"-Bedriye ALTUNTAŞ

Güncelleme tarihi: 9 Kas 2023


Bedriye ALTUNTAŞ

Ankara, 2019


BİR GARİP DİYOJEN


Ey insanlar, selam olsun size!

Bana derler: “Sinoplu Diyojen”

Doğdum Sinop’ta, sürdüler pederle beni Atina’ya.

Gider gitmez reddettim o medeniyeti.

Başladım yaşamaya sokaklarda.

Bir köpektim âdeta.

“Kunikos” dediler bana.

Reddettim diye geleneklerini.

Sırf yaşadım diye bir fıçıda.

Oldu adım: Köpek!

Aman, istemezler,

Sizin o şatafatlı sözlerinize ne hacet!

Ermekse gayen mutluluğa

Kulak veresin bana.

“Kinikler” diye bilirler bizi.

Redd-i hakikattir yaptığımız bir nevi.

Evlilik, haz, zenginlik…

Ne varsa bu hayata dair

Hepsi deliliktir, delilik!

Kayıtsız kalmaktır işin sırrı

İşte tüm bu saçmalıklara karşı.

Geldi günün birinde bir hergele.

Dedi: “İskender’dir benim adım,

Ne dilersen dile!”

İskender midir, nedir?

Kapatıyordu canım güneşimi

Dedim, az öte gidiver.

Gölge etme,

İstemez başka ihsan ey İskender!

İşte budur benim hikâyem.

Nasılını ben bile bilmem.

Her insan gibi

Ben de geldim, gördüm, öldüm.

88 görüntüleme1 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör

Comments


Sitemize Abone Olun

Gönderdiğiniz için teşekkür ederiz!

bottom of page